Dacă  sunteți o companie multinațională, un Call Centre sau o companie care și-a schimbat sediul de curând, probabil că vă confruntați cu problema gestionării apelurilor către și de la clienți. Fie că este vorba de apeluri de la potențiali clienți sau de la clienți fideli, pentru a vă asigura că nu veți pierde nici un apel, soluția ideală este să aveți un sistem de gestiune a relațiilor cu clienții, cum ar fi AmoCRM integrat cu telefonie IP.  În acest mod veți face munca managerilor mai ușoară și veți reduce considerabil din cheltuielile pentru apeluri, mai ales cele internaționale.

Ce presupune integrarea serviciului voIP cu sistemul CRM?

În primul rând, ce înseamnă telefonie voIP? Se descifrează ca Voice on Internet Protocol, adică ”voce prin internet”. Este un mijloc de comunicare, care folosește internetul pentru transmiterea vocii și a mesajelor vocale. Prin intermediul IP-telefoniei pot fi realizate și apeluri între 2 calculatoare sau între un calculator și un telefon mobil. Sistemele de gestiune a relațiilor cu clienții, numite sisteme CRM (Customer Relationship Management) sunt vitale pentru a ține evidența interacțiunilor cu potențialii clienți, dar și clienții fideli. Dacă este integrat cum trebuie, acest serviciu oferă o abordare detaliată a fiecărui client în parte în scopul obținerii celor mai bune tranzacții. Integrarea acestui sistem cu serviciul de telefonie voIP permite părților terțe precum furnizorii voIP să conecteze contul CRM cu agenda telefonică de business și să facă schimb de date între cele 2 platforme. Fuziunea acestor servicii este foarte importantă pentru o funcționare eficientă a departamentelor de vânzări, marketing și relații cu clienții.

Care sunt avantajele integrării?

Integrarea telefoniei voIP cu serviciul CRM aduce cu sine nenumărate avantaje pentru compania dumnevoastră. Practic, aveți posibilitatea de a vă crea o centrală telefonică virtuală a companiei dumneavoastră, în care să puteți stoca toate numerele de telefoane, să înregistrați toate convorbirile telefonice în CRM. Prin urmare, aveți toate apelurile și numerele de telefoane stocate într-un singur loc, unde le puteți accesa și de unde le puteți accesa cu ușurință. Avantajele sunt evidente:

  • Este rapid, comod şi ieftin: puteți să sunați direct din CRM, telefon fix sau telefon mobil.
  • Simplificaţi şi eficientizaţi munca managerilor prin crearea de contacte, tranzacții sau sarcini în funcție de apelant, timpul de lucru etc. În plus, platforma vă permite să desemnați câte un manager care va prelua de fiecare dată apelul clientului de care e responsabil. Dacă managerul responsabil de client este ocupat, apelul va fi transmis către toți angajații departamentului, astfel fiind prelucrate toate apelurile.
  • Abordare detaliată a fiecărui client în parte prin segmentarea clienților și obținerea unei statistici exacte în CRM.  În cazul clienților fideli, puteți crea automat tranzacții.

Orice client se așteaptă să efectueze tranzacții cât mai simplu și mai rapid. Pentru a face față competiției, companiile trebuie să le ofere clienților opțiuni extinse de comunicare, prin telefon, email, mesagerie instantanee, platforme de socializare etc. Angajații din departamentele de vânzări, marketing sau serviciu cu clienții au nevoie de acces imediat la informații detaliate despre client pentru a răspunde la întrebări, a remedia probleme și a stabili parteneriate viabile.