Voice over Internet Protocol (voIP) este o tehnologie ce poate schimba cardinal modul în care funcționează afacerea ta. Aceasta permite efectuarea apelurilor prin intermediul unei rețele IP, cea mai cunoscută fiind Internetul. Mai cunoscută și ca telefonia IP sau telefonia prin Internet, constă în transmiterea datelor digital, ceea ce în rezultat permite conversații telefonice oriunde în lume, indiferent de distanță, la tarife mult mai reduse. Pe lângă acest lucru, există și alte beneficii în urma implementării unui astfel de sistem, despre care vom vorbi în acest articol.

Sistemul voIP reduce din cheltuielile companiei

Internetul, spre deosebire de alte rețele de telecomunicații, care funcționează la nivel local, este o infrastructură mondială. Deci, convorbirile prin intermediul lui, chiar dacă au loc între două locații îndepărtate, pot fi considerate drept locale, deoarece sunt conectate la aceeași rețea. În cazul care afacerea ta are de a face cu un call center sau apeluri internaționale, telefonia voIP va reduce semnificativ din cheltuieli pentru apel. Prețul telefoniei voIP variază de la 99 lei/lunar până la 399 lei/lunar, în funcție de beneficiile pachetului oferit.

Sistemul voIP se adaptează cu ușurință la dimensiunile companiei

Telefonia IP este una mult mai ușor de adaptat la contextul companiei, spre deosebire de tradiționalele fire telefonice. Să ne imaginăm doar de cât timp și materiale este nevoie pentru a conecta fiecare telefon al angajatului la o anumită rețea, pe lângă aceasta mai există și probleme legate de numărul telefoanelor pe care le poate suporta echipamentul pe care îl ai. Dacă compania crește și ai nevoie de încă câteva telefoane, trebuie să aștepți un specialist de la operatorul local pentru a instala totul. Pe când în cazul sistemului VoIP, tot ce trebuie să facem este să adăugăm un nou utilizator, printr-un singur apel la compania care ne oferă serviciile voIP. Cheltuielile pe care va trebui să le suporți este procurarea seturilor de căști, dar apelurile voIP pot fi efectuate și cu ajutorul telefonului mobil, deci nu în toate cazurile e necesară o investiție în direcția dată.

Nu ești legat de un anumit spațiu pentru a efectua apeluri

Rețelele clasice utilizează cablul din cupru pentru a conduce semnalele vocale, iar în așa situații nimeni nu va lua telefonul cu tot cu fir după el pentru a vorbi, în timp ce conduce mașina. Această nevoie de conexiune la o rețea fizică poate dispărea odată cu implementarea sistemului voIP, important este să ai orice dispozitiv cu microfon și difuzor care ar putea fi conectat la Internet. Deci, nu contează dacă vorbim despre un telefon, tabletă sau calculator personal, toate pot fi utilizate pentru a duce conversații. Cu ușurință poți atribui, modifica și utiliza în orice locație numărul de telefon, cu ajutorul serviciilor voiceIP, deoarece numărul este conectat de contul voiceIP, ci nu de un suport fizic.

Poate fi integrat cu alte canale de comunicare

VoIP funcționează la nivel de aplicație, ceea ce permite integrarea și interacțiunea acestuia cu alte aplicații precum e-mailul, browserul, aplicațiile de socializare etc. realizând o conexiune mai apropiată cu utilizatorii. Un exemplu ar fi click-to-call service pe website sau e-mailuri cu butoane integrate pentru a apela compania.

La fel, acesta poate fi integrat cu platformele interne a companiei, cum ar fi telefonia CRM. Lucru care ar permite evaluarea calității, prin înregistrarea convorbirilor telefonice, astfel se poate vedea în câte cazuri interacțiunile cu clienții au fost cu succes și în câte nu. O asemenea analiză permite descoperirea punctelor slabe și metodele de eliminare a acestora. Spre exemplu noi, în compania Sipuni, oferim servicii voIP și posibilitatea de integrare cu AmoCRM (platformă CRM).

Mai simplu de menținut și de eliminat problemele

Pe lângă un dispozitiv cu o conexiune la internet și un set de căști, pentru funcționarea sistemului voIP, mai este nevoie de un program special pentru a suna și primi apeluri pe telefon sau computer. Problemele care pot apărea de regulă sunt legate de configurare sau erori la nivel de program, dar ele pot fi eliminate similar ca în cazurile problemelor de conexiune a rețelei de Internet. Acestea pot fi reparate chiar de persoana responsabilă pe plan intern, fără a aștepta intervenția specialiștilor.

Tehnologia voIP oferă mai mult posibilități

Rețelele similare sunt foarte limitate în posibilitățile pe care le oferă, comparativ cu tehnologia voIP. De exemplu, mesajele vocale sunt cu ușurință salvate în format de fișier audio, astfel utilizatorii le pot primi cu ușurință sub forma unor mesaje sau e-mailuri. Pe când în cazul rețelelor similare, mesajele trebuiesc înregistrate, după care convertite în format digital și salvate ca fișier. Nemaivorbind despre înregistrarea întregilor conversații, pentru că infrastructura acestor sisteme nu a fost gândită să formateze altfel apelurile. Per general, apelurile prin internet contribuie la eliminarea rutinei de a suna continuu și face procesul mai interactiv și simplu.

Acestea reprezintă unele din aspectele de bază prin care telefonia voIP poate schimba modul în care funcționează procesele în afacerea ta. Reprezintă o alternativă actuală, întrucât combină tehnologiile moderne precum Internetul, telefonia mobilă și calculatorul.
Pentru a afla mai multe detalii și răspunsuri la întrebările care te interesează, poți contacta sau accesa site-ul companiei de ip telefonie din MoldovaSipuni. Vei ști care este prețul telefoniei voip și ce include fiecare pachet, pentru a alege opțiunea care ți se potrivește cel mai bine.