Dacă deja ai reușit să procuri și să implementezi pentru afacerea ta un voice-over-IP (voIP), cu siguranță, ai simțit beneficiile acestuia la nivelul costurilor scăzute pentru apeluri, dar și posibilitățile de integrare a datelor din telefon cu sistemele de gestionare internă, cum ar fi CRM-ul.

Atunci când vorbim despre telefonie, pe lângă prețurile avantajoase, contează și calitatea apelurilor, pentru că acest factor poate deveni unul cu adevărat problematic, dacă îți aduce bătăi de cap. Funcționalitatea sistemului dat nu depinde doar de instrumentul utilizat, mai există și factori la nivelul companiei tale, cum ar fi cei legați de rețeaua de internet, problemă ce ține mai mult de departamentul tău de IT și furnizorul de Internet la care ești abonat. Din fericire, am identificat o serie de potențiale lucruri, pe care ai putea să le îmbunătățeși cu scopul de a putea profita din plin de sistemul voIP.

Bruiajele

În esență, datele vocale sunt transmise prin intermediul unor pachete organizate cronologic. Dacă se întâmplă un aflux exagerat pe rețea sau erori de configurări, acestea pot provoca întârzieri în modul care sunt organizate pachetele sau recepționate.

O metodă de soluționare a acestei probleme este schimbarea cablului de internet utilizat pe unul de generație mai nouă. S-ar putea ca furnizorii serviciilor de telefonie IP să-ți fi oferit unul de Categoria 5 (CAT5), care suportă o frecvență de 125 MHz, pe când cele mai noi, CAT6, pot transmite datele cu frecvență de 250 MHz. Dacă probleme de rețea sunt minore, s-ar putea ca acest lucru să îmbunătățească situația.

Bruiajele nu au dispărut? Atunci ai putea să optezi pentru un amortizor de bruiaje. La configurarea acestuia poate ajuta furnizorul de voIP. Amortizorul va stoca pachetele de date în ordinea în care au fost primite, după care le va transmite în rețeaua ta într-un interval egal de timp, care va ajuta la furnizarea datelor vocale într-o manieră mai clară chiar decât acestea a fost vorbite.

Calitatea căștilor

Calitatea apelurilor prin voIP este determinată și de calitatea căștilor utilizate de angajați, întrucât prețul acestora poate varia de la 1$ până la 500$, iar diferența de calitate este una ușor de auzit. Ar trebui să ții cont de izolarea fonică pe care o au acestea și recomandăm să optezi pentru opțiunea prin cablu (USB sau jack), deoarece oferă o calitate mult mai stabilă, spre deosebire de cele prin Bluetooth.

Cumpără un Router voIP-optimizat

Router-ul care îl utilizezi acasă sau cel de la oficiu nu este alegerea potrivită pentru sistemul voIP, dacă îți dorești o calitate mai bună, atunci ai nevoie de unul care privilegiază traficul voIP, în pofida altor tipuri de date. Prețul acestuia variază de la 200 $, pentru companiile mai mici, până la 3000 $, pentru cele mai mari.

Monitorizează traficul de date

Un specialist în IT poate investiga problemele care apar la nivelul traficului de date și identifica din ce motiv acesta nu este suficient pentru telefonia IP. Acesta ar putea separa o porțiune de trafic doar pentru apeluri, ceea ce ar fi în jur de 10%, pentru companiile mai mici, dar astfel vei fi sigur ca niciun altfel de trafic nu se va suprapune cu voIP-ul.

Verifică interferența

Telefoanele cu o mai mare frecvență au tendința de produce interferențe. Pe piață există o multitudine de telefoane ce oferă o frecvență de 5.0 – 5.8 GHz, pe când sistemul voIP funcționează pe 2.4 GHz. Dacă observi că undele se suprapun și se produce interferență, verifică frecvența telefonului și schimb-o la 2.4 GHz.

Cheamă un expert

Dacă ai încercat metodele indicate mai sus, iar probleme în continuare nu dispar, atunci cel mai bine ar fi să inviți un specialist. Acesta deține, cu siguranță, toate instrumentele necesare pentru a verifica și identifica problemele existente, cu atât mai mult va avea soluții mult mai sigure pentru rezolvarea lor, pentru că situațiile care intervin pot fi specifice fiecărui sistem. Plus, un expert poate aduce la un alt nivel felul în care au loc comunicările, prin suplinirea sistemului cu noi posibilități, cum ar fi: securizarea datelor și transmiterii acestora, programarea automată a ședințelor și întâlnirilor, integrarea sistemului voIP în anumite programe utilizate la nivel intern și setarea colectărilor de date analitice despre apelurile care au avut loc.

Da, această metodă este una mai costisitoare, dar specialiștii companiei Sipuni (IP telfonie Moldova) garantează că în schimb poți culege unele beneficii în urma acestei investiții, care va ridica nivelul de vânzări al companiei.